1. Wyszukanie wynajmu
Aby zgłosić naruszenie (określić status wynajmu), należy wyszukać interesujący nas wynajem na liście wynajmów.
Kroki:
1. Wejdź w "Moje wynajmy" bądź "Wszystkie wynajmy" (wszystkie wynajmy widoczne są dla użytkownika w roli Manager)
2. Posługując się polem wyszukiwania w kolumnie "Konsument/Firma" zacznij wprowadzać nazwę firmy bądź numer NIP/Pesel
3. Kliknij na ikonę w kolumnie "Opcje"
4. Przejdź do sekcji "Aktualizacja statusu"
5. Zaznacz odpowiedni status i podaj wymagane informacje (szczegółowe omówienie statusów, poniżej)
MOŻLIWE STATUSY WYNAJMU
Zgodnie z umową
Jeżeli najemca zwrócił pojazd w nienaruszonym stanie oraz w przewidzianym terminie (zgodnie z podpisaną umową najmu), należy wskazać status "Zgodnie z umową".
W statusie tym możesz wskazać:
-
Datę zwrotu pojazdu - data w której klient zwrócił pożyczony pojazd
-
Komentarz - dowolny komentarz, który będzie widoczny dla Ciebie i innych użytkowników Platformy Rentbase [opcjonalnie]
Jeżeli chcesz zapisać status kliknij przycisk "Zapisz".
Od tej chwili informacja ta będzie widoczna dla wszystkich użytkowników Platformy Rentbase.
!WAŻNE!
Jeżeli w ustawieniach masz zaznaczoną opcję "Automatycznie zamykaj wynajmy" , wszystkie wynajmy co do których nie zgłosiłeś naruszeń zostaną zamknięte ze statusem "Zgodnie z umową" (24 godziny po określonym końcu wynajmu). Dzięki temu nie musisz ich zamykać ręcznie. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie abyś to zrobił. Wynajem możesz zakończyć w każdym momencie.
Jeżeli wynajem zakończył się niezgodnie z umową, wybierz status "Niezgodnie z umową".
W statusie tym możesz wskazać:
-
Datę zwrotu pojazdu
- Zadłużenie - jeżeli wystąpiło (możesz również podać jeden z powodów zadłużenia oraz jego kwotę i walutę)
-
Przedłużenie z OC
-
Niedotankowany
-
Uszkodzenie pojazdu
-
Przeterminowany wynajem
-
-
Uszkodzenie pojazdu - jeżeli nastąpiło (możesz również wskazać rodzaj uszkodzenia)
-
Kolizja
-
Wypadek
-
Dewastacja
-
Kasacja
-
Z winy najemcy
-
-
Z winy najemcy - w przypadku gdy uszkodzenie nastąpiło z winy najemcy
-
Komentarz - dowolny komentarz, który będzie widoczny dla Ciebie i innych użytkowników Platformy Rentbase [opcjonalnie]
Niezgodnie z umową
Jeżeli wynajem został zakończony ze strony Twojej wypożyczalni, np. w skutek łamania zasad wynajmu przez najemcę, wybierz status "Wypowiedzenie przez RaC".
W statusie tym możesz wskazać:
-
Datę zwrotu pojazdu
- Zadłużenie - jeżeli wystąpiło (możesz również podać jeden z powodów zadłużenia oraz jego kwotę i walutę)
-
Przedłużenie z OC
-
Niedotankowany
-
Uszkodzenie pojazdu
-
Przeterminowany wynajem
-
-
Uszkodzenie pojazdu - jeżeli nastąpiło (możesz również wskazać rodzaj uszkodzenia)
-
Kolizja
-
Wypadek
-
Dewastacja
-
Kasacja
-
Z winy najemcy
-
-
Z winy najemcy - w przypadku gdy uszkodzenie nastąpiło z winy najemcy
-
Komentarz - dowolny komentarz, który będzie widoczny dla Ciebie i innych użytkowników Platformy Rentbase [opcjonalnie]
Wypowiedzenie przez RaC
Jeżeli pojazd, który wypożyczył najemca został skradziony, wprowadź status "Kradzież".
W statusie tym możesz wskazać:
-
Datę zgłoszenia na policję - data, w której zgłosiłeś kradzież na policję
- Kradzież z winy klienta - jeżeli jesteś przekonany, że kradzież nastąpiła z winy klienta, np. gdy klient zostawił odpalone auto bez opieki bądź w środku niezamkniętego pojazdu znajdowały się kluczyki
-
Nieodzyskany - jeżeli pojazd nie został odzyskany przez odpowiednie organy ścigania bądź przez działania własne
-
Odzyskany- w przypadku gdy pojazd został odzyskany (dodatkowo możemy podać sposób odzyskania oraz datę zwrotu pojazdu)
-
Odzyskany przez RaC
-
Odzyskany przez policję
-
Odzyskany przez SG
-
Odzyskany przez firmę zewnętrzną
-
-
Komentarz - dowolny komentarz, który będzie widoczny dla Ciebie i innych użytkowników Platformy Rentbase [opcjonalnie]
Kradzież
Jeżeli pojazd, który wypożyczył najemca został przywłaszczony, wprowadź status "Przywłaszczenie".
W statusie tym możesz wskazać:
-
Datę zgłoszenia na policję - data, w której zgłosiłeś kradzież na policję
-
Nieodzyskany - jeżeli pojazd nie został odzyskany przez odpowiednie organy ścigania bądź przez działania własne
-
Odzyskany- w przypadku gdy pojazd został odzyskany (dodatkowo możemy podać sposób odzyskania oraz datę zwrotu pojazdu)
-
Odzyskany przez RaC
-
Odzyskany przez policję
-
Odzyskany przez SG
-
Odzyskany przez firmę zewnętrzną
-
-
Zadłużenie - jeżeli wystąpiło (możesz również podać jeden z powodów zadłużenia oraz jego kwotę i walutę)
-
Przedłużenie z OC
-
Niedotankowany
-
Uszkodzenie pojazdu
-
Przeterminowany wynajem
-
-
Uszkodzenie pojazdu - jeżeli nastąpiło (możesz również wskazać rodzaj uszkodzenia)
-
Kolizja
-
Wypadek
-
Dewastacja
-
Kasacja
-
Z winy najemcy
-
-
Komentarz - dowolny komentarz, który będzie widoczny dla Ciebie i innych użytkowników Platformy Rentbase [opcjonalnie]
Przywłaszczenie
ADRES
BIGDATABOX Sp. z o.o.
Marka Kotańskiego 8 lok.7
10-160 Olsztyn
Tel: 793 355 307
NIP: 7393917784